Modifying the flipped experience to enhance the learning of calculus in the United Arab Emirates

Rim Gouia-Zarrad, Cindy Gunn

Abstract


A ‘flipped’ or ‘inverted’ teaching approach (Lage et al., 2000) reverses the traditional use of in- and out-of-class time, delivering instructional input to students before class and devoting classroom time to applying this input in small group tasks. This study investigates the use of videoed lectures and attitudes to in-class activities among undergraduate students in first year Calculus classes using either a lecture-based or a ‘flipped classroom’ approach. Survey results indicate that while the majority of the students embrace the flipped experience and more specifically the in-class group work activities, they lacked the confidence in their self-learning abilities to completely part with an instructor-led class. This finding and its impact on implementing a flipped classroom supports concerns found in the literature that first- and second-year students may need more guidance from their professors before they can truly benefit from the flipped learning model of instruction.

تتناول هذه الدراسة توظيف محاضرات الفيديو ومواقف الطلبة من الأنشطة الصفية بين طلاب السنة الجامعية الأولى الملتحقين بمساقات حساب التفاضل والتكامل (كالكولس)، وذلك انطلاقا من منهج يعتمد إما المحاضرات أو الصفوف المقلوبة. وتشير نتائج المسح إلى أنه في حين يقبل أغلب الطلاب على تجربة الصف المقلوب، وعلى وجه التحديد أنشطة العمل الجماعي داخل الصف، غير أنهم يفتقرون إلى الثقة في قدراتهم على التعلم الذاتي إلى حد يجعلهم غير قادرين على التخلي تماما عن صف محوره الأستاذ. وتساند هذه النتيجة وتأثيرها على تنفيذ صفوف دراسية مقلوبة المخاوف الموجودة في الأدبيات ومفادها أن طلاب السنة الأولى والثانية قد يحتاجون إلى مزيد من التوجيه من أساتذتهم قبل أن يتمكنوا من الاستفادة حقا من نموذج التعلم المقلوب في التدريس


Keywords


flipped classroom; university calculus; teaching innovation

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18538/lthe.v14.n1.273