iPads in the classroom: teachers’ perspectives post-implementation

Rob Miles

Abstract


This small-scale qualitative case study aimed to investigate English language teachers’ perceptions of the impact of iPads in classrooms in ideal, actual and realistic terms. The study took place at the end of a five-year initiative that saw iPads introduced to English Language classrooms in a UAE Federal Institution. The investigation was carried out from a constructivist epistemology perspective using observations and interviews, analysed through the lens of the SAMR Model (Puentedura, 2010). While curriculum constraints limited the impact in this initiative, the device has the potential to engage students in collaborative tasks and assist in classroom management. A potential two-dimensional SAMR model is proposed, as are opportunities for further research.

تهدف دراسة الحالة النوعية المصغرة هذه إلى البحث في تصورات معلمي اللغة الإنجليزية حول تأثير الأجهزة اللوحية في الفصول الدراسية بصورة مثالية وواقعية وحقيقية. وقد بنيت هذه الدراسة على منظور نظرية المعرفة البنائية باستخدام الملاحظات والمقابلات، والتي تم تحليلها من خلال عدسة نموذج .(Puentedura, 2010) SAMR فبالرغم من أن قيود المناهج حدت من تأثير الأجهزة اللوحية إلا أن لديها القدرة على إشراك الطلاب في المهام التعاونية والمساعدة في إدارة الفصول الدراسية. تقترح هذه الدراسة نموذج SAMR ذو أبعاد ثنائية، بالإضافة إلى فرص لإجراء مزيد من البحوث.


Keywords


iPads; English; ELT; ESL; SAMR

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18538/lthe.v16.n1.321