One-to-one tutoring and mathematics students' achievement in the United Arab Emirates

Barry John Fraser, Abeer Hasan

Abstract


In this study in the United Arab Emirates (UAE), we investigated college students’ perceptions of their past experience of receiving one-to-one tutoring support in mathematics when they were in secondary school. In addition, we also explored students’ reasons for taking one-to-one tutoring in mathematics, the perceived impact of one-to-one tutoring in overcoming shortcomings of school mathematics teaching and on their mathematics achievement, and whether the learning environment at school influenced decisions about having one-to-one tutoring. Eight case-study students were involved in recalling how beneficial one-to-one tutoring was through semi-structured interviews. Because of the small sample size, the research involved only qualitative data based on the recollections of college students who were attending a one-year course in the General Education department of Abu Dhabi Men’s College. The research provided valuable insights into how some students considered having a one-to-one tutor beneficial for their achievement when they were in secondary school. Educators must consider students’ learning environment as being one of the main reasons for deciding whether or not to undertake one-to-one tutoring to raise their achievement in mathematics.

في هذه الدراسة في دولة الإمارات العربية المتحدة، درسنا تصورات طلاب الجامعات عن تجربتهم السابقة في الحصول على دعم تعليمي فردي في الرياضيات عندما كانوا في المدرسة الثانوية. بالإضافة إلى ذلك ، قمنا أيضًا باستكشاف أسباب الطلاب للحصول على دروس فردية في الرياضيات ، والتأثير الملحوظ للدروس الفردية على تحصيلهم في الرياضيات ، وما إذا كانت بيئة التعلم في المدرسة قد أثرت على القرارات المتعلقة بالحصول على تدريب فردي. درس واحد. شارك ثمانية من طلاب دراسة الحالة في التذكير بمدى فائدة التدريس الفردي من خلال مقابلات شبه منظمة. نظرًا لصغر حجم العينة ، تضمن البحث بيانات نوعية فقط استنادًا إلى ذكريات طلاب الجامعات الذين حضروا دورة مدتها عام واحد في قسم التعليم العام في كلية أبوظبي للطلاب. قدم البحث رؤى قيّمة حول كيفية نظر بعض الطلاب في وجود مدرس واحد مفيد لتحقيقهم عندما كانوا في المدرسة الثانوية. يجب على المعلمين اعتبار بيئة تعلم الطلاب واحدة من الأسباب الرئيسية لتقرير ما إذا كان يجب عليهم إجراء دروس فردية أم لا لرفع مستوى تحصيلهم في الرياضيات.


Keywords


mathematics education; one-to-one tutoring

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18538/lthe.v16.n1.330